loading...

آموزش طراحی دکوراسیون ساختمان

انواع مختلف کاشی و سرامیک چیست؟ با شروع کاشی و سرامیک ، انواع مختلفی پیدا خواهید کرد. کاشی های معادن با استفاده از مخلوطی از خشت های بدون پوشش ساخته می شوند. از آنجا که رنگ این کاشی ها از خشت حاصل می

بیتا فرهمند بازدید : 27 دوشنبه 23 دی 1398 نظرات (0)

انواع مختلف کاشی و سرامیک چیست؟

با شروع کاشی و سرامیک ، انواع مختلفی پیدا خواهید کرد. کاشی های معادن با استفاده از مخلوطی از خشت های بدون پوشش ساخته می شوند. از آنجا که رنگ این کاشی ها از خشت حاصل می شود ، اغلب آنها را در رنگ های خاکی مانند قهوه ای ، قرمز و خاکستری پیدا خواهید کرد. کاشی های لعاب دار به صورت مات ، براق و براق می شوند. همچنین می توانید کاشی های لعاب دستی با الگوهای پیچیده را پیدا کنید. فقط بخاطر داشته باشید که نقاشی فقط روی سطح است ، بنابراین اگر تراشه باشد ، رنگ کاشی را در زیر مشاهده خواهید کرد.

کاشی های موزاییک دارای رنگدانه های رنگی هستند که به خاک رس اضافه می شوند بنابراین رنگ از تمام طول عبور می کند. می توانید کاشی های معرق را در قسمت های لعاب دار و بدون لعاب پیدا کنید. سرانجام ، کاشی های چینی را نیز مشاهده خواهید کرد که در دماهای بسیار زیاد شلیک می شوند تا از سایر کاشی های سرامیکی مقاوم تر و با دوام تر باشند.

از کجا می توان از کاشی و سرامیک استفاده کرد؟

سرامیک

از آنجایی که کاشی و سرامیک با دوام ، زیبا و تمیز کردن و نگهداری آن آسان است ، تقریباً برای هر اتاق خانه شما گزینه ای عالی خواهد بود. با این حال ، شما می خواهید چند قطعه کلیدی از اطلاعات را در خاطر داشته باشید تا مطمئن شوید که کاشی متناسب با نیازهای خود تهیه کرده اید. کاشی های براق بسیار مرطوب هنگام خیس شدن بسیار مناسب هستند ، بنابراین برای اتاق هایی که رطوبت زیادی مانند حمام یا آشپزخانه دارند ، انتخاب مناسبی نیست. برعکس ، از آنجا که کاشی های پرسلن آب کمتری جذب می کنند و بسیار مقاوم در برابر سایش هستند ، گزینه مناسبی برای این اتاق ها هستند.

درجه کاشی چیست؟

هر کاشی درجه یک تا سه دارد. درجه یک بالاترین امتیاز است ، و کاشی را نشان می دهد که از کیفیت بالایی برخوردار است و معمولاً گرانترین آن است. از نظر کیفیت ، کاشی درجه دو تقریباً پایین تر از درجه یک است ، این بدان معنی است که تقریباً همیشه ارزانتر است. می توانید از کاشی های درجه یک و درجه دو در کف یا دیوار استفاده کنید. کاشی های درجه سه کمترین امتیاز را دارند و به اندازه کافی قدرت استفاده در کف ندارند. درعوض ، فقط می توانید از کاشی های درجه سه روی دیوار استفاده کنید.

سرامیک برای خانه

درجه سایش ، که معمولاً به آن رتبه PEI گفته می شود ، رتبه بندی می کند که کاشی های لعاب چقدر می توانند در برابر ساییدگی مقاومت کرده و به عنوان کاشی کف نگه داشته شوند. فقط کاشی های لعاب دار دارای رتبه PEI هستند ، بنابراین اگر به کاشی بدون لعاب نگاه می کنید ، این رتبه را مشاهده نمی کنید. در غیر این صورت ، برای بدست آوردن کاشی مناسب ، این دسته ها را در نظر داشته باشید.

گروه 0: نمی توانید هرگونه ترافیک پا را کنترل کنید. کاشی ها فقط برای استفاده در دیوارها مناسب هستند.

PEI 1: می تواند از ترافیک پا بسیار سبک استفاده کند اما برای دیوارها مناسب تر است.

PEI 2: می تواند از ترافیک پا عادی استفاده کند ، اما نمی تواند ترافیک سنگین پا را کنترل کند.

PEI 3: می تواند ترافیک سنگین پا را در یک خانه و تردد سبک با پا در یک منطقه تجاری انجام دهد.

PEI 4: می تواند ترافیک سنگین کف پا را در یک خانه و نور ترافیک پا تا متوسط ​​در یک منطقه تجاری انجام دهد.

PEI 5: می تواند ترافیک سنگین پا را در یک خانه یا محل تجاری اداره کند.

کاشی سرامیک برای خانه

میزان جذب آب چیست؟

شما همچنین می خواهید میزان جذب آب یک کاشی را در نظر بگیرید ، که گاه به امتیاز W.A. آن کوتاه می شود. رتبه بندی W.A در یک کاشی به شما امکان می دهد بدانید که یک کاشی به خوبی می تواند از فضای بیرون و مناطق مرطوب استفاده کند. چهار دسته از رتبه بندی های W.A را مشاهده خواهید کرد.

Nonvitreous: کاشی غیرخشک پذیرترین جاذب است. بیش از هفت درصد وزن آن در آب طول می کشد. این باعث می شود آن را برای اتاق هایی که می توانند مرطوب یا برای استفاده در فضای باز نباشند مناسب نباشد.

Semivitreous: اگرچه کاشی های نیمه نیمه با جذب بین سه درصد و هفت درصد از وزن آن در آب عملکرد کمی بهتر دارند ، اما هنوز هم فقط برای استفاده در داخل خانه و مناطق خشک مناسب است.

زجاجیه: کاشی زجاجیه فقط بین 0.5 تا 3 درصد از وزن خود را در آب جذب می کند. این برای استفاده در فضای باز و در اتاق هایی که رطوبت زیادی دارند ، مانند مناطق خشکشویی ، حمام و آشپزخانه خوب است.

Imper آشکار: کاشی غیرمجاز کمتر از 0.5 درصد وزن خود را در آب جذب می کند. این باعث می شود این کاشی ها برای مناطقی که دارای رطوبت بسیار زیاد مانند فضای باز یا دوش هستند ، ایده آل باشد.

مقاومت در برابر لغزش کاشی چیست؟

رتبه مهم دیگری که باید در نظر داشته باشید مقاومت در برابر لغزش کاشی است. این رتبه بندی معمولاً ضریب اصطکاک یا COF برای کوتاه نامیده می شود. COF مقاومت طبیعی کاشی در برابر لغزش را ارزیابی می کند. هرچه COF کمتر باشد ، کاشی اصطکاک کمتری داشته و لغزنده تر خواهد بود. هرچه COF بالاتر باشد ، کاشی لغزنده تر خواهد بود. برای مصارف منظم مسکونی ، تولید کنندگان COF بالاتر از 50/0 را توصیه می کنند. اگر کاشی را در حمام یا اتاق دیگری قرار می دهید که دارای آب زیادی است ، COF می خواهید که حتی بالاتر از آن باشد.

درجه یخبندان چیست؟

درجه یخ زدگی کاشی یک نماد ساده است که به شما امکان می دهد آیا کاشی قادر به تحمل چرخه انجماد و ذوب است یا خیر. اگر فقط از کاشی کاری خود در داخل خانه استفاده می کنید یا در منطقه ای زندگی می کنید که آب و هوای یخ زدگی نداشته باشد ، این رتبه بندی مهم نیست.

تغییر سایه کاشی چیست؟

امتیاز نهایی که باید هنگام خرید کاشی در نظر بگیرید ، تغییر سایه آن است. تغییر سایه کاشی به تفاوت عمدی رنگ اشاره دارد.

منبع: www.builddirect.com

برچسب ها کاشی , سرامیک ,
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 12
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 1
  • آی پی دیروز : 6
  • بازدید امروز : 25
  • باردید دیروز : 17
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 46
  • بازدید ماه : 45
  • بازدید سال : 401
  • بازدید کلی : 1,624